iSolør.no
3 minutter lesetid

Solunger opplevde OL i Pyeongchang

Obs! Artikkelen er mer enn ett år gammel.

Som de fleste andre er Andreas og Victoria Trongaard fornøyde med medaljefangsten til de norske OL-utøverne. Solungene har opplevd OL på nært hold i Pyeongchang, og det er slett ikke første gang de reiser på Vinter-OL.

Etter noen hektiske dager med OL i Pyeongchang er Andreas og Victoria Trongaard fra Flisa nå på veg hjem igjen. De har fulgt de olympiske leker på nært holdt i Sør-Korea, og er som de fleste andre nordmenn svært fornøyd med medaljefangsten.

– Det har gått over all forventning og har vært gærmoro, sier Victoria.

OL i Pyeongchang er hennes 3. Vinter-OL. Pappa Andreas har vært på fire Vinter-OL før dette. Sammen trives de på tur, og det å heie frem de norske utøverne kloden rundt har blitt deres ferietradisjon.

– Stemninga på stadion er helt spesiell. Langrenn og skiskyting er ekstra morsomt, og det å være tilstede da gullene hentes er virkelig moro, sier Victoria.

Saken fortsetter etter annonsen

Hun synes det har vært lite nordmenn å se i Sør-Korea, men de to har forsøkt å oppsøke kubjeller og andre norske flagg. Victoria anslår at de kanskje bare har sett 20 til 40 nordmenn som publikum under deres opphold.

Første gang i Sør-Korea

Victoria har aldri vært i Sør-Korea før, men liker seg godt i landet.

– Det er veldig ryddig og rent her. Engelskkunnskapene kunne kanskje vært bedre til folk her nede, men de er veldig hyggelige og høflige, smiler Victoria.

Saken fortsetter etter annonsen

De to dro til Sør-Korea 19. februar, og reisen ned tok omlag 15 timer med én mellomlanding. Hjem tar turen fem timer lenger, og det blir to mellomlandinger. Det skremmer ikke de to fra å planlegge nye turer.

– Vi har snakket litt om OL i Beijing i 2022, og kommer nok til å reise dit, smiler Victoria.

PÅ NÆRT HOLD: De to solungene har fått med seg den norske medaljefangsten på nært hold under OL.