iSolør.no
2 minutter lesetid

Sykmeldingen blir digital, NAV tilbyr informasjon til arbeidsgivere

Obs! Artikkelen er mer enn ett år gammel.

Fra 15. januar 2018 må alle arbeidsgivere i Hedmark være klare til å ta imot sykmeldinger og søknader om sykepenger i Altinn.

Søknader om sykepenger ble tidligere omtalt som krav om sykepenger/refusjonskrav.

Er din bedrift klar til å håndtere dette?

NAV i Hedmark inviterer derfor til informasjonsmøte 22. november klokka 09.00 til 11.00 i Terningen Arena på Elverum. 

Agenda for møtet er:

Saken fortsetter etter annonsen
  • Hvordan komme i gang med digitale sykmeldinger
  • Demonstrasjon av løsningene
  • Hvordan ta i bruk løsningene

Målgruppe for informasjonsmøtene er daglig leder, HR-leder og personer fra lønn/HR.

– Vi har plass til inntil to personer per virksomhet. Det er en fordel at personene som møter har tilgang til løsningen i Altinn, ta gjerne med PC/nettbrett og Bank-ID så hjelper vi deg med å komme i gang, skriver NAV i en pressemelding. 

Påmelding er innen 15. november.

Har du ikke muligheter til å dra til Elverum, er det fortsatt håp.

– Vi sender informasjonsmøtene «live» via webcast/streaming, slik at du kan følge med på egen pc, mobil eller nettbrett. Meld deg på til webcast/streaming innen 21. november, oppfordrer NAV i Hedmark. 

Det er ikke tillatt å kopiere fra siden eller legge ut skjermdump av artikler.