• Hopp til primær menyen
  • Hopp til hovedinnhold
  • Hopp til bunntekst
logo

kav lokal

  • Nettradio
  • E-utgave
  • Dødsannonser
Meny
  • Nyheter
  • Det skjer i Solør
  • Debatt
    • Lokal debatt
    • Regional debatt
  • Nettradio
  • Solørradioen
    • Siste spilte
    • Radiobingo
    • Send inn arrangement til «Det skjer i Solør»
    • Sendeskjema
  • Magasin
  • Dødsannonser
  • iSolør-Appen
Logg inn
  • Min side
  • Kjøp abonnement
  • Annonsere på nett, papir og radio
  • Tips oss
  • Ansatte
  • Salgsvilkår
  • Personvern
NYHETER
3 minutter lesetid

Skal lære solungene mer om digital markedsføring

GRATIS Å DELTA: Det er gratis å delta på foredraget i Rådhuskinoen Flisa. Marianne Snarvold Sletten (fra venstre), Anette Strand Sletmoen og Nina Skyrud håper mange kommer.
Bjørn-Martin Brandett
Publisert: 31 mai, 2019 00:00
Oppdatert: 11 november, 2020 13:04
Artikkelen er mer enn ett år gammel.

«Digital bootcamp Solør – lær mer om digital markedsføring!» heter kurset som avholdes i Rådhuskinoen på Flisa 4. juni. Bak står Solør Næringshage i samarbeid med Spire, og støtte fra Åsnes nærings- og utviklingsfond gjør at det er gratis å delta for alle som vil komme.

De aller fleste vet at det er viktig å være synlig digitalt, men ikke alle vet hvordan en går frem for å få det til. Det ønsker Solør Næringshage og Spire å gjøre noe med når de inviterer til kurs i temaet i Rådhuskinoen på Flisa 4. juni.

– Denne dagen skal vi gi litt generell informasjon om de ulike kanalene innen digital markedsføring. Alt fra sosiale medier som Facebook og Instagram, til Google Ads og andre kanaler, sier Nina Skyrud.

Hun er spesialist på digital markedsføring, og har jobbet hos Spire siden september i fjor. Skyrud bor i Kongsvinger nå, men før dette har hun blant annet bodd og arbeidet fem år i Australia.

– Her jobbet jeg tett med Google-kanalene, og studerte master i markedsføring. Også her i Spire jobber jeg tett med Google-kanalene og andre sosiale markedsføringsmåter, sier Skyrud.

Hjelper gjerne lokalt

Spire har et nasjonalt marked, men hjelper gjerne det lokale næringslivet til å bli synlige i den digitale jungelen. Kurset tirsdag skal gi en liten smakebit på hva som finnes der ute, og Skyrud oppfordrer alle som driver med næringsliv i Solør til å ta turen.

Saken fortsetter etter annonsen

– Kurset er en fin måte å bli introdusert til de rette kanalene på. Så kan en heller ta kurs som spesialiserer seg mot enkeltkanaler senere. Alle som driver en bedrift, jobber i en bedrift eller generelt er interessert bør ta turen, sier Skyrud.

– Ser du mange bommerter hos lokale bedrifter på nett?

– Ja, noe ser en jo. Den største bommerten er kanskje at mange ikke kan så mye om digital markedsføring. Det viktigste er å få satt opp sporing så du kan følge med på trafikken din på nett. Litt teknisk er det kanskje, men veldig enkelt å få satt opp, sier Skyrud.

Plass til flere

Anette Strand Sletmoen i Solør Næringshage forteller at et 20-talls personer er påmeldt nå, men det er plass til mange flere. At kurset er gratis gjør at folk ikke bør gå glipp av denne muligheten.

– Påmeldingsfristen er satt til 3. juni. Primært for at vi skal vite hvor mye kaffe vi skal koke. Plass er det nok av, smiler Strand Sletmoen.

De som ikke har meldt seg på ennå, og har lyst til å bli med, kan gjøre det via nettsidene til Solør Næringshage.

Du vil kanskje også lese

Ingen relaterte artikler.

Det er ikke tillatt å kopiere fra siden eller legge ut skjermdump av artikler.

Tips

E-post: post@isolor.no
Gå til tips-siden

Kontakt oss

Telefon: 40 40 71 01
Postboks: Kaffegata 5
2271 FLISA

Redaksjonen
post@isolor.no
Reklameavdelingen
odd.erland@isolor.no

Følg oss

  • Facebook
  • RSS

Redaksjonen

Ansvarlig redaktør
Bjørn-Martin Brandett

isolor.noRedaktørplakateniSolør arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. iSolør har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til. Lenk gjerne til oss, men ikke kopier materiale fra iSolør uten å ha en avtale med oss.
Personvernerklæring
iSolør.no © 2025 · Løsningen er designet og utviklet av Dyplink - dyplink.no