Torsdag er det nyåpning av Europrisbutikken på Flisa, butikksjef Rolf Benny Hansen har fått den plassen han så sårt trenger da butikken øker med 300 kvadrat.
Torsdag blir det mange gode tilbud og god stemning når den ombygde og sterkt utvidede Europris-butikken innvies på Flisa. Denne butikken blir på hele 1.485 kvadratmeter, en økning på hele 300 kvadratmeter fra den tidligere butikken.
NY ÆRA
Syv medarbeidere anført av butikksjefen Rolf Benny Hansen står klare til å vise fram den store butikken, som er breddfull av spennende varer.
– Dette blir en helt ny æra for oss. Nå har vi fått den plassen vi så sårt trenger og vi har snudd opp ned på alt i butikken. Vi er spent på hvordan kundene vil finne seg til rette i den nye butikken, men vi er optimister, for i tillegg til ombygging og større lokaler, er butikken også ny på mange andre måter, sier Rolf Benny Hansen
Mest moderne av alle 257
Innredningen og oppdelingen i produktgrupper er klarere og bedre enn tidligere, og det blir mye lettere å finne fram til varene i denne butikken som etter utvidelsen og ombyggingen er den mest moderne av alle landets 257 Europris-butikker.
– Butikken er lys og oversiktlig, og vi gleder oss virkelig til å ønske kundene velkommen, sier Rolf Benny Hansen. Han har vært i Europris siden år 2000 da Europris kjøpte opp Rabatthuset som han den gang jobbet i.
– Europris har åpenbart truffet i både bransje og vareutvalg, og kan glede seg over stor pågang av positive kunder som gleder seg til nyåpningen. Mange har også vært innom og tittet rundt. Butikken er blitt vesentlig bedre enn den har vært noen gang tidligere. Torsdag blir det åpning med kaffe og kaker, masse gode tilbud og stort fokus på julefeiringen som står foran oss, sier Hansen.
Europris-kjeden åpnet i 2017 11 nye butikker, gjennomførte 8 relokaliseringer mens 22 butikker ble bygget om og modernisert.
– Dette er det største omfanget av moderniseringer og oppgraderinger i Europris sin historie. Vi er veldig trygge på at kundene etter hvert i stadig økende grad vil merke denne forandringen av Europris- konseptet! sier administrerende direktør Pål Wibe i Europris.
Vokser mer enn markedet
Europris vokste i 2017 mer enn markedet for øvrig, og kjeden hadde i 2017 en total vekst på 6 prosent og en sammenliknbar vekst på 3,1 prosent. Lavprissegmentet som Europris er en del av, har tatt markedsandeler hvert eneste år i Norge de siste 18 årene.
– Europris har slått markedet hvert eneste år de siste 12 årene, og ut fra de positive tilbakemeldingene kundene gir oss på våre nye og moderniserte butikker, er det ingen grunn til at den trenden ikke skal fortsette, sier en smilende Europris sjef, Pål Wibe.
– De gode resultatene og tilbakemeldingene fra kundene i de oppussede butikkene gjør at vi fortsetter moderniseringsreisen også i 2018, fastslår Pål Wibe.
