• Hopp til primær menyen
  • Hopp til hovedinnhold
  • Hopp til bunntekst
logo

kav lokal

  • Nettradio
  • E-utgave
  • Dødsannonser
Meny
  • Nyheter
  • Det skjer i Solør
  • Debatt
    • Lokal debatt
    • Regional debatt
  • Nettradio
  • Solørradioen
    • Siste spilte
    • Radiobingo
    • Send inn arrangement til «Det skjer i Solør»
    • Sendeskjema
  • Magasin
  • Dødsannonser
  • iSolør-Appen
Logg inn
  • Min side
  • Kjøp abonnement
  • Annonsere på nett, papir og radio
  • Tips oss
  • Ansatte
  • Salgsvilkår
  • Personvern
NYHETER
3 minutter lesetid

Helfolierte den unike bilen for å spare lakken

SPESIELL DONING: Arne Roger Mobakk har eid bilen i 7 år, og valgte å helfoliere den for å spare lakken og å gi den et litt spesielt utseende. Bilen er en Corvett Z06 2006-modell.
Bjørn-Martin Brandett
Publisert: 12 august, 2016 00:00
Oppdatert: 11 november, 2020 12:26
Artikkelen er mer enn ett år gammel.

Helfoliering av bil, eller wrapping, blir stadig mer populært blant bileiere som vil beskytte lakken. Arne Roger Mobakk helfolierte nylig sin Corvette Z06. Både for å beskytte bilen, og for å få et spenstig utseende.

Alt kan folieres, og stadig flere bileiere velger å helfoliere bilen sin. Særlig de som er redde for lakkskader. Solskjermingssenteret er spesialister på foliering, og har avdeling i Trondheim og på Braskereidfoss.

– Det fine med foliering av bil er at folien kan tas av, og lakken under vil se ut som ny. Det skjermer bilen for vind og vær, og er perfekt om bilen skal videreselges, sier Kai Leonardsen i Solskjermingssenteret.

Han mener at alle som leaser bil bør ta kostnaden med å helfoliere bilen sin før de tar den i bruk.

– Alle leasingselskaper er flinke til å finne skader når leasingperioden er over. Har du helfoliert bilen din er du sikker på at lakken er helt uskadet ved levering, sier Leonardsen.

Saken fortsetter etter annonsen

Mobakk gir ros

Én av de som er storfornøyd med jobben Solskjermingssenteret har gjort er Arne Roger Mobakk i Våler. Han er innehaver av en 2006-modell Corvette Z06. Den har 7-liters motor og 505 hester.

– Jeg ville spare lakken på bilen, og gi den et litt spesielt utseende. Dette er et samleobjekt, og det finnes bare rundt 20 biler av denne typen i Norge. Om jeg vil selge bilen en dag er det bare å rive av folien, og så er den som original igjen, sier Mobakk.

Det tok totalt 75 timer å foliere bilen, og alle harde flater er foliert. Før dette må bilen vaskes og klargjøres skikkelig. Med unntak av enkeltdetaljer. Folien har en helt spesiell farge, og Leonardsen lar seg forundre over at bilen skifter utseende ved ulikt sollys.

– På en bil i normal bruk vil folien holde seg fin på i tre til fem år. Denne bilen som ikke er i daglig bruk, og som for det meste står i garasjen, vil nok holde evig om Mobakk vil, smiler Leonardsen.

FORNØYD: Arne Roger Mobakk (til høyre) er fornøyd med jobben som Kai Leonardsen i Solskjermingssenteret har gjort.
UNIK: Bilen fikk et helt spesielt utseende etter helfoliering, og fargen ser ut til å forandre seg i ulikt sollys.
PÅ FÆSSA: Solskjermingssenteret har base på Braskereidfoss og i Trondheim. Kai Leonardsen (til venstre) og Jean Andrè Næsbak er stasjonert på Braskereidfoss.

Du vil kanskje også lese

Ingen relaterte artikler.

Det er ikke tillatt å kopiere fra siden eller legge ut skjermdump av artikler.

Tips

E-post: post@isolor.no
Gå til tips-siden

Kontakt oss

Telefon: 40 40 71 01
Postboks: Kaffegata 5
2271 FLISA

Redaksjonen
post@isolor.no
Reklameavdelingen
odd.erland@isolor.no

Følg oss

  • Facebook
  • RSS

Redaksjonen

Ansvarlig redaktør
Bjørn-Martin Brandett

isolor.noRedaktørplakateniSolør arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. iSolør har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til. Lenk gjerne til oss, men ikke kopier materiale fra iSolør uten å ha en avtale med oss.
Personvernerklæring
iSolør.no © 2025 · Løsningen er designet og utviklet av Dyplink - dyplink.no