• LUKSUSPROBLEM: Tagyourshoes har vokst seg ut av den leide lagerplassen sin, og trenger mer plass. På lageret har Luisa Arango stålkontroll på hva som står hvor.

Det er liten tvil om at det lokale markedet er for lite for at Tagyourshoes skal overleve. Men likevel er det lokale salget viktig for gründeren Luisa Arango i Tagyourshoes.

- Flest sko sendes til Oslo-området, men mange kommer innom i næringshagen for å se på og kjøpe sko også, sier hun.

Slagstøvlene for barn er de mest solgte så langt, men også salget fra årets sommerkolleksjon har vært svært bra. Nå har skoene fra høst- og vinterkolleksjonen kommet, og her er det mange forbedringer skal vi tro Arango.

- Skoene er tilpasset norske forhold, og en del av dem har 100 prosent ull i seg. Skoene er veldig lette, og det har vi fått mye ros for. Inspirasjon til skoene har jeg hentet fra naturen rundt oss, sier hun.

Har vokst seg ut av lageret

Tagyourshoes har et luksusproblem. De har nemlig vokst seg ut av den leide lagerplassen, og eske på eske står stablet utenfor det opprinnelige lageret. Arango er klar for storinnrykk.

- Vi har lagt ut noen sko hver dag på nettsidene våre, og håper på god mottakelse. Oktober, november og desember er de beste salgsmånedene i året. Ekstra morsomt er det at gamle kunder kommer tilbake, og vi vet at fornøyde kunder også bidrar til at mange av de nye kommer til, sier Arango.

Den viktigste kanalen for å fremme skoene er definitivt Facebook og andre sosiale medier, men fredag og lørdag har du mulighet til å komme innom Solør Næringshage for å se hele kolleksjonen. 

- Hele kolleksjonen står utstilt fredag og lørdag for de som stikker innom, og selvsagt er det mulig å gjøre en god handel da, smiler Arango.