HS Media på Kirkenær hadde en omsetningsøkning på 48 prosent i 2017, og solgte i fjor annonser for 113 millioner.
HS Media er en mediebedrift med 22 ansatte, som er profesjonelle på salg av annonser for nærmere 60 magasiner og nettsteder.
– Resultatet viser at man kan oppnå gode resultater i en utfordrende mediebransje med en kunnskapsrik salgskultur, sterk dedikasjon til faget, en stor dose begeistring og tydelige mål, sier daglig leder Tor Arne Sandholt i HS Media.
– beste året hittil
HS Media solgte i fjor annonser for 113 millioner. Dette gav selskapet en omsetning på 34,7 millioner, som er en vekst på hele 48 prosent fra 2016.
– Det er det beste året i HS Medias 25 år lange historie. Driftsresultat (EBITDA) ble 3,9 millioner noe som gir en resultatforbedring på 22 prosent, forteller Sandholt.
HS Media tar markedsandeler i et fallende printmarked, samtidig som de klarer å styrke seg på internettsalg. I fjor flyttet HS Media inn i helt nye og moderne lokaler på Gruetorget på Kirkenær og feiret også 25 års jubileum.
– Vi er svært godt fornøyd med resultatet og forsetter å ta en sterk posisjon i en bransje med store endringer. Dette styrker både våre oppdragsgivere og annonsører. Vi oppnår positive effekt av stadig kompetanseheving, endringsvillighet og effektive målstyrings- og oppfølgingssystemer, sier daglig leder Tor Arne Sandholt.