• RUSTET OPP: Kafeen til Grue Service ble i startetn av mars rustet opp av ansatte og deltakere. Responsen har vært god fra kundene.
  • POTETTEMA: - Vi bor i ei potetbygd, og vil vise frem det i kafeen vår, sier Pål Arnesen.
  • MANGE BRUKERE: Kafeen holder åpent fra klokka 08.00 til 14.00. Mange i nærområdet tar lunsjen sin her.

En skulle kanskje tro det var utfordrende for en bedrift med folk på tiltak å gjøre både de utplasserte og NAV fornøyd, men det klarer Grue Service AS med glans. Deltakerne trives, og de føler at de får hjelp til å komme nærmere arbeidslivet igjen.

- Vi ligger i toppskiktet på alle spørsmål. Både på NAVs tilfredshet og deltakertilfredshet. NAV vet om oss og våre tilbud, og de kjenner godt til vår kompetanse og hvordan vi jobber med deltakerne våre, sier Pål Arnesen.

Han er én av de ansatte hos Grue Service som er strålende fornøyd med den nye fylkesrapporten for Hedmark 2016 Benchmarking attføringsvirksomhet.

- Grue Service er en relativt liten bedrift, og det gjør at vi får et nært forhold til deltakerne vi har. Tillit er veldig viktig for oss, og det at deltakerne blir tatt på alvor. Vi føler at vi er flinke til å sette oss inn i deres problem- stillinger, sier Arnesen.

Får folk nærmere jobb

Selv lar han seg inspirere veldig over at folk kommer seg ut i jobb gjennom sine dager hos Grue Service. I undersøkelsen spørres det for eksempel om tiltakgivers hjelp fører deltakeren nærmere jobb. Her scorer Grue-bedriften hele 5,9 av 6 mulige poeng.

- Resultatene viser at til tross for anbudsutsetting og konkurranse på markedet har vi levert i henhold til bestillingene fra NAV. Vi er med på å høyne deltakernes livskvalitet og muligheter på arbeidsmarkedet. Samtidig har vi ansatte som er stolte av bedriften, og som har troen på det vi driver med, sier Tone Hanssen, som er daglig leder hos Grue Service.

Nylig var kafédriften til Grue Service gjennom en større ansiktsløftning. Her har deltakere og ansatte selv stått for hele opprustingsjobben.

- Vi har malt, skiftet takplater, lagt gulv og flyttet en vegg for å nevne noe. All oppussing er gjort med våre egne deltakere, og responsen fra kundene har vært veldig bra, sier Arnesen.

I kafeen har de satt opp noen oppdelte potetkasser. Med det ønsker Grue-bedriften å rette fokus mot hvor viktig poteten er i distriktet.

- Vi bor i ei potetbgyd, og derfor synes vi det er artig med et slikt tema. Tilbakemeldingene har stort sett vært gode på det, sier Arnesen.