I forbindelse med Rævkroklosjens sesongåpning på Wurst i Oslo lørdag kunne SolørRadioen og SolørMagasient lansere iSolør.no. Et Solør-nettsted som alltid skal være gratis å lese, og som skal oppdateres kontinuerlig gjennom hele uka.

Veldig bra besøk

Tallene for de første 24 timene er nå klare, og det var hele 2.593 unike besøkende på siden det første døgnet. Disse igjen klikket seg rundt på siden totalt 7.297 ganger.

- Det er helt eventyrlig. Tilbakemeldingene har utelukkende vært positive, og det sier vel noe om at det var et behov for et slikt superlokalt nettsted, sier Bjørn-Martin Brandett.

Brandett er ansvarlig redaktør i SolørRadioen, SolørMagasinet og iSolør.no.

- Vi hadde en mistanke om at det var mange utflyttede solunger som ville klikke seg inn, og slik ble det absolutt fra dag én. 24 prosent av de besøkende er nemlig fra Oslo. Åsnes kommer på andreplass, og det er 20 prosent av våre besøkende som kommer herfra, sier Brandett.

Målet er at nettsiden skal oppdateres kontinuerlig gjennom hele uka. Brandett håper folk vil tipse om saker som fortjener omtale i tiden som kommer.

Viktige bidragsytere

Planen om å lansere en egen Solør-nettavis har eksistert i ett års tid. Grue Sparebank har vært en viktig samarbeidspartner, og bidrar økonomisk for og dra nettstedet i gang.

- Nettstedet skal være annonsefinansiert, og vårt mål på sikt er og kunne bemanne opp. Det igjen vil gjøre at vi kan lage et enda bedre produkt, sier Brandett.

Andre viktige samarbeidspartnere i startfasen har vært Hamar Media som leverer den tekniske løsningen, og Spire Web & Design som har bidratt med designarbeid.