I fjor vasket bileiere i Hedmark inn 188.550 kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen. Nå er den populære aksjonen igjen i gang på Circle K-stasjonene i fylket, og Flisa er intet unntak. 

Circle K Flisa samlet i fjor inn 16.250 kroner til aksjonen, og for daglig leder Jan Erik Kalgård er målet å passere 20.000 kroner denne gangen.

- Målet er å slå fjoråret. Nytt av året er frivillige donasjoner hvor folk kan gi valgfri sum til aksjonen. Noen gir 5 kroner, noen 10 kroner og noen enda mer, sier Kalgård.

Alle som kjøper poleringsvask eller dyrere bidrar også med 30 kroner til aksjonen, og de som kjøper rosa kaffekopp bidrar med en femmer.

- Responsen så langt er bra, men vaskingen er jo litt væravhengig. Samtidig sitter de frivillige donasjonene litt lenger inne. Vi må mase litt, og ofte er det de samme folkene innom hos oss hver dag. Men alle monner drar, smiler Kalgård.

Sjette året på rad

Det er sjette året på rad at Circle K Norge én av hovedsamarbeidspartnerne til Kreftforeningens storaksjon Rosa Sløyfe.

De fem foregående kampanjene har gitt et samlet bidrag på over 14 millioner kroner til kampen mot brystkreft. Circle K-kundene har i flere år vært en av de største bidragsyterne i kampen mot brystkreft.

- Dette er en viktig aksjon. Kreftsaken føles veldig nær for mange av oss. Og vi opplever at kampanjen blir svært godt mottatt av kundene og stasjonsdriverne våre. Det er mye rosa kreativitet og engasjement på Circle K-stasjonene i oktober, sier Christoffer Sundby, som er norgessjef i Circle K.

Pengene som kommer inn fra årets Rosa Sløyfe-aksjon skal gå til forskning på senskader etter brystkreftbehandling.